[ITALIANO]

IL TEATRO DA SCOPRIRE

La Fondazione, in sinergia con l’Assessorato alle Culture del Comune di Bari propone un calendario di visite guidate aperte al pubblico alla scoperta della storia, della vita artistica e della ricchezza architettonica del Teatro Petruzzelli.

Le Visite Guidate, su prenotazione, saranno riservate ad un numero massimo di 20 persone.

Sarà possibile effettuare la prenotazione via e-mail all’indirizzo visiteguidate@fondazionepetruzzelli.it, indicando nome, cognome e recapito telefonico dei partecipanti, segnalando l’eventuale presenza di disabili in carrozzina.

Compatibilmente alla disponibilità dei posti, la Fondazione invierà una conferma dell’avvenuta prenotazione.

Costi:

• 5€ per gli adulti
  • 1€ ridotto (studenti, bimbi, disabili)
  • Gratuito per gli accompagnatori dei disabili

Il botteghino delle visite guidate aprirà 30 minuti prima dell’orario di inizio della visita e chiuderà contestualmente all’inizio della stessa.
Per ragioni di sicurezza, l’accesso in Teatro sarà consentito al massimo a due carrozzine.
In caso di stranieri la visita verrà effettuata simultaneamente in lingua italiana e inglese.

All’ingresso il personale provvederà alla misurazione della temperatura.
Durante la visita sarà necessario indossare la mascherina.

[ENGLISH]

TAKE A TOUR OF PETRUZZELLI OPERA HOUSE

JOIN US IN A TOUR OF OUR OPERA HOUSE. THE EXPERIENCE WILL ENHANCE YOUR UNDERSTANDING AND TRANSPORT YOU TO  THE  MAGICAL WORLD OF OPERA

The Foundation, in synergy with the Department of Cultures of the Municipality of Bari, offers a calendar of guided tours open to the public to discover the history, artistic life and architectural richness of the Petruzzelli Theater.

The guided visits (only on reservation) will be reserved up to a maximum of 20 people.

It will be possible to reserve by sending an e-mail to visiteguidate@fondazionepetruzzelli.it (specifying name, surname, telephone number of visitors) and by informing the staff if there will be any disabled person in wheelchairs.

If the tickets will be available, the staff will send you a booking-confirmation e-mail.

Costs:

• € 5,00 for adults
  • € 1,00 reduced (students, children, disabled people)
  • No charge for attendant accompanying a disabled people

The box office opens 30 minutes prior to the beginning of the tour, which will be presented in English and Italian.

Disabled people in wheelchairs can book a visit by sending an email to visiteguidate@fondazionepetruzzelli.it.

For safety reasons, access to the theater is allowed for a maximum of two wheelchairs.

The tour will last approximately 30 minutes and will include a visit to the Lobby and the Auditorium.

At the entrance, the staff will measure your temperature.

During the visit it will be necessary to wear a face mask.

CALENDARIO MAGGIO 2021 / MAY 2021 SCHEDULE
SABATO/SATURDAY 29 h 13.30 – 01.30 p.m.
DOMENICA/SUNDAY 30 h 13.00 – 01.00 p.m.
CALENDARIO GIUGNO 2021 / JUNE 2021 SCHEDULE
SABATO/SATURDAY 5 h 12.30 – 12.30 p.m.
DOMENICA/SUNDAY 6 h 12.30 – 12.30 p.m.
SABATO/SATURDAY 12 h 12.30 – 12.30 p.m.
SABATO/SATURDAY 19 h 17.30 – 5.30 p.m.
SABATO/SATURDAY 26 h 12.30 – 12.30 p.m.
DOMENICA/SUNDAY 27 h 12.30 – 12.30 p.m.

Il calendario può subire variazioni.

Please note that this is a working Opera house and therefore tours might be subject to change.

La Fondazione Petruzzelli organizza, su prenotazione, visite guidate riservate a gruppi e scolaresche in giorni diversi rispetto a quelli indicati in calendario.
Info: visiteguidate@fondazionepetruzzelli.it